BAP 7

RAB Yehova bana şöyle gösterdi; ve işte, son çayır çıkmağa başlarken o çekirge yapıyordu; ve işte, kıral biçiminden sonraki son çayırdı.
2. Ve vaki oldu ki, onlar yerin otunu yemeği bitirince dedim: Ya Rab Yehova, niyaz ederim, bağışla; Yakub nasıl dayanacak? çünkü küçüktür.
3. Bunun üzerine RAB nadim oldu; RAB: Bu olmıyacak, dedi.
4. Rab Yehova bana şöyle gösterdi; ve işte, Rab Yehova ateşle muhakeme etmek için çağırdı; ve ateş büyük engini yiyip bitirdi, ve karayı yiyip bitirmek üzre idi.
5. Ve dedim: Ya Rab Yehova, niyaz ederim, bırak, Yakub nasıl dayanacak? çünkü küçüktür.
6. Bunun üzerine RAB nadim oldu; Rab Yehova: Bu da olmıyacaktır, dedi.
7. Bana şöyle gösterdi; ve işte, Rab şakulî bir duvar yanında duruyordu, ve elinde bir şakul vardı.
8. Ve RAB bana dedi: Sen ne görüyorsun, Amos? Ve ben dedim: Bir şakul. Ve RAB dedi: İşte, ben kavmım İsrailin ortasına şakul koyacağım; artık bir daha ona göz yummıyacağım;
9. ve İshakın yüksek yerleri harap olacak, ve İsrailin makdisleri viran olacak; ve Yeroboam evine karşı kılıçla kalkacağım.
10. Ve Beyt-el kâhini Amatsya İsrail kıralı Yeroboama gönderip dedi: İsrail evinin ortasında Amos sana karşı düzen kurdu; onun bütün sözlerini memleket taşıyamaz.
11. Çünkü Amos şöyle diyor: Yeroboam kılıçla ölecek, ve elbette İsrail kendi toprağı üzerinden sürülecek.
12. Ve Amatsaya Amosa dedi: Ey Gören, git, Yahuda diyarına kaç, ve orada ekmek ye, ve orada peygamberlik et;
13. fakat artık bir daha Beyt-elde peygamberlik etme; çünkü burası kıralın makdisidir, ve kıral evidir.
14. Ve Amos cevap verdi, ve Amatsyaya dedi: Ben peygamber değildim, peygamber oğlu da değildim; ancak ben sığır çobanı idim, ve cemiz ağaçları tımar ederdim;
15. ve RAB beni sürünün arkasından aldı, ve RAB bana dedi: Git, kavmım İsraile peygamberlik et.
16. Ve şimdi RABBİN sözünü dinle: İsraile karşı peygamberlik etme, ve İshak evine karşı söz söyleme, diyorsun;
17. bundan ötürü RAB şöyle diyor: Senin karın şehirde fahişe olacak, ve oğulların ve kızların kılıçla düşecekler, ve toprağın ölçü ipi ile paylaşılacak; ve sen murdar toprak üzerinde öleceksin, ve elbette İsrail kendi toprağı üzerinden sürülecektir.